Дослідження показали, що:
- механізм подачі скарг для учасників є стримуючим фактором;
- в основному, учасники не довіряють системі подачі скарг або не знають, як вона працює;
- неправильно подані або неоплачені скарги гальмують роботу комісії АКМУ і гальмують закупівлі;
- немає ефективного механізму боротьби проти маніпулювання системою подачі скарг.
На сьогоднішній день тарифи на подачу скарги в системі електронних закупівель виглядають наступним чином: 5000 гривень для тендера із закупівлі товарів або послуг, 15000 гривень при закупівлі робіт. Для багатьох малих і середніх компаній така сума є досить великою, що відштовхує їх від подачі, а також збільшує розчарування в випадках не задоволення претензії.
Департамент регулювання державних закупівель готує Постанову КМУ, в якій планується введення диференційованого коефіцієнту оплати за подачу скарги. Планується введення таких тарифів: 0,3% від вартості закупівлі, але не менше 2000 гривень, якщо скарга подається до закінчення терміну подачі пропозицій від учасників; 0,6% від вартості закупівлі, але не менше 3000 гривень, якщо скарга подається після закінчення аукціону .
Європейський досвід в цьому питанні виглядає наступним чином: 11% країн ЄС взагалі не беруть плату за подачу скарги, 39% мають диференційовану плату, яка становить від 1 до 3% від вартості закупівлі.