Систему подачі скарг в держтендерах потрібно змінити

Дослідження показують, що 62% учасників публічних тендерів вважають існуючі тарифи на подачу скарги на замовника занадто великими. Це показують дослідження, які провела Київська школа економіки. Можливість подачі скарги на неправомірні дії замовника при проведенні закупівельної діяльності, є правовим захистом учасника і попередженням корупції. Механізм подачі скарги повинен бути простим і доступним будь-якому учаснику.

Дослідження показали, що:

  • механізм подачі скарг для учасників є стримуючим фактором;
  • в основному, учасники не довіряють системі подачі скарг або не знають, як вона працює;
  • неправильно подані або неоплачені скарги гальмують роботу комісії АКМУ і гальмують закупівлі;
  • немає ефективного механізму боротьби проти маніпулювання системою подачі скарг.

На сьогоднішній день тарифи на подачу скарги в системі електронних закупівель виглядають наступним чином: 5000 гривень для тендера із закупівлі товарів або послуг, 15000 гривень при закупівлі робіт. Для багатьох малих і середніх компаній така сума є досить великою, що відштовхує їх від подачі, а також збільшує розчарування в випадках не задоволення претензії.

Департамент регулювання державних закупівель готує Постанову КМУ, в якій планується введення диференційованого коефіцієнту оплати за подачу скарги. Планується введення таких тарифів: 0,3% від вартості закупівлі, але не менше 2000 гривень, якщо скарга подається до закінчення терміну подачі пропозицій від учасників; 0,6% від вартості закупівлі, але не менше 3000 гривень, якщо скарга подається після закінчення аукціону .

Європейський досвід в цьому питанні виглядає наступним чином: 11% країн ЄС взагалі не беруть плату за подачу скарги, 39% мають диференційовану плату, яка становить від 1 до 3% від вартості закупівлі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *