В українській дорожній галузі Прозорро неефективно

Хоча рішення дорожніх проблем і ведеться в нашій країні, а закупівля робіт по ремонту проводиться через систему електронних торгів Прозорро. Все це як і раніше не показує ефективного результату. Головною причиною є монополізація ринку головних вітчизняних гравців. Учасники тендерів йдуть в змову між собою і визначають переможця, ціну майбутньої закупівлі робіт і т.д. Таким чином головний механізм Прозорро залишається неефективним в таких умовах.

Глава Укрдорінвест Олена Криворучко так висловилася з приводу ситуації, що склалася: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».

Єдиним моментом, який може вирішити дану проблему є збільшення конкуренції. Поки очікувати покарання змовників не доводиться, інакше Україна не займала б провідні ролі в світі за рівнем корупції. Введення іноземних компаній, які могли б вигравати тендери і пропонувати свої послуги необхідне. Глава Укрдорінвест дала такий коментар з цього приводу: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».

У дорожній галузі конкуренція точно піде на користь країні, хоч з’явиться шанс, що дороги стануть кращими.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *